دوشنبه ؛ 26 شهريور 1403
27 مهر 1402 - 16:52

زودتر از بیست و پنج سال

«رژیم غاصب، رفتنی است»؛ این جمله‌ای بود که چند روز قبل از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیده شد.
کد خبر : 15317

پایگاه رهنما:

«رژیم غاصب، رفتنی است»؛ این جمله‌ای بود که چند روز قبل از هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ میلادی از زبان رهبر انقلاب اسلامی شنیده شد. وعده‌ای که چندی به طول نینجامید تا بارقه‌های آن جلو چشم جهانیان به نمایش در آمد؛ صبح روز شنبه هفتم اکتبر سال ۲۰۲۳ رسانه‌های جهان خبر از غافلگیری خیره‌کننده رژیم صهیونیستی و حملات برق‌آسای نیروهای مقاومت فلسطین از زمین و دریا و هوا به مواضع رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه می‌دادند.

«طوفان الاقصی» با شلیک بیش از پنج هزار موشک در تنها بیست دقیقه ابتدایی، عبور نیروهای پیاده جبهه مقاومت از دیوار مرزی به ارتفاع هشت متر و طول ۷۰۰کیلومتر و پیاده‌سازی یک عملیات ترکیبی و منسجم توسط نیرو‌های سایبری، پهپادی، موشکی و زمینیِ حماس در عمق اراضی اشغالی آن‌قدر سهمگین و غافلگیرکننده بود که تا چند ساعتی، محافل سیاسی و خبری جهان را در بهت و سکوت فرو برد.

هرچند هضم ابعاد مختلف این حمله غافلگیرکننده در ساعات ابتدایی، سخت می‌نمود حتی برای کارشناسان زبده حوزه مسائل اسرائیل و فلسطین، اما خیلی زود اخبار و تصاویر این رویداد تاریخی در صدر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

به اسارت درآمدن سربازان و نظامیان رژیم اسرائیل، فرار شهرک‌نشینان صهیونیست و تصاویر دیدنی از سامانه پدافند هوایی بومی فلسطینی موسوم به «متبر ۱» سرخط خبرها و تصاویری بود که به دنبال حمله شاخه‌های نظامی جبهه حماس به شهرک‌های صهیونیست نشین در شبکه‌های اجتماعی بازنشر شد.

اما بازتاب اتفاقات هفتم اکتبر سرزمین‌های اشغالی در شبکه‌های اجتماعی تنها در دست به دست شدن تصاویر این حملات محدود نشد و خیلی زود کاربران فضای مجازی هم دست به کار شده و با انتشار یا بازنشر دست نوشته‌ها، جملات تاریخی، تصاویر گرافیکی، پوستر و ... پرچم فلسطین را به گونه‌ای دیگر در صفحات مجازی بالا بردند.

علاوه بر شخصیت‌های سیاسی، کاربران فعال و چهره‌های ادبی و هنری نیز با انتشار توئیت ها، پست‌ها و استوری ها در شبکه‌های اجتماعی همچون «توئیتر» و «اینستاگرام» و پیام‌رسان‌های داخلی به گونه‌های مختلف حمایت خود را از این حرکت غرورآمیز جوانان فلسطینی اعلام کردند.

«مسعود نجابتی» مدیر کانون هنر شیعی با دستمایه قرار دادن عبارت طوفان الاقصی، اثری دیدنی طراحی و منتشر کرد که در کنار اثر هنرمندانه «حسن روح‌الامین» با مضمون فرار نظامیان صهیونیست، بارها و بارها در شبکه‌های مختلف اجتماعی بازنشر و به پر بازدیدترین تصاویر تبدیل شده است.

در تصاویر منتشرشده این روزهای فضای مجازی، اثر «صابر شیخ رضایی» طراح و تصویرگر ایرانی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد؛ تصویری که گویا از سلاح به دست شدن حنظله‌هایی خبر می‌دهد که حالا بعد از پدرانشان تصمیم گرفته‌اند با به جان خریدن طعم تلخ موشک‌های صهیونیستی، طعم شیرینی پیروزی و آزادی را به جان فلسطینی نشینان بچشانند. همان فرزندانی که فرمانده شهید سپاه قدس وعده داده بود؛ خونشان درخت آزادگی را آبیاری می‌کند. حاج قاسم نه تنها با این جمله که با تصاویر، سخنرانی‌ها و دل‌نگرانی‌هایش این روزها سهم ویژه‌ای در نگاره‌های صفحات مجازی دارد. کاربران از شمارش معکوس حاج قاسم برای سقوط رژیمی می‌نویسند که ماندنی نخواهد بود و چشمان متفکر و نگران حاج قاسم را به تصویر می‌کشند که هیچ شبی نخوابید مگر در فکر دشمن.

برخی هم در کنار تصویر راکت‌ها و موشک‌های فلسطینی فرود آمده در مقر نظامیان صهیونیست، از آرزوی پدر موشکی ایران نوشتند؛ مردی که وصیت کرد روی مزارش حک شود: «اینجا مدفن کسی است که می‌خواست اسرائیل را نابود کند.»

اهالی موسیقی و نوا و نما هم البته بیکار نبوده و در همین یکی دو روز بعد از هفتم اکتبر 2023، نواها و نماهنگ‌های مختلف به زبان فارسی و عربی را بازنشر دادند؛ از نماهنگ القدس لنای «مجتبی الله‌وردی» و سرود «انا قادمون» خانه طراحان انقلاب اسلامی تا نماهنگ «وحدة الموقف» کار مشترک گروه‌های همخوانی ایرانی، یمنی، لبنانی، فلسطینی و عراقی و نماهنگ سه زبانه «قدس ای یقین» ازجمله پر بازدیدترین آواهایی بودند که در حمایت از جبهه مقاومت فلسطین در صفحات مجازی توسط فعالان این فضا داغ و شنیدنی شده است.

اما عملیات جبهه حماس علاوه بر برخی رسانه‌های بیگانه، سیاستمداران و مقامات اروپایی و حتی کشورهای عربی، به مذاق بسیاری از خودی‌ها و سلبریتی های داخلی هم خوش نیامده و چهره‌هایی که طی چند سال اخیر با موضع‌گیری‌های خود آب به آسیاب دشمن ریختند، این بار هم با واکنش‌ها و انتشار مطالب و تصاویر مختلف، باز هم از دلسوزی برای وطن گفتند و انگار که واقعیت را فراموش کرده‌اند، عملیات فلسطینیان را حملات تروریستی نامیدند، غافل از آنکه واقعیت چیز دیگری است؛ واقعیت همان است که رهبر معظم انقلاب بسیار پیش از این وعده کرده بود که «ان‌شاءالله تا ۲۵ سال دیگر به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت». واقعیت آن است که زنگ انحلال رژیم صهیونیستی خیلی زودتر از 25 سال به صدا در آمده است، واقعیت آن‌طور که فرزند شهید همت در صفحه شخصی‌اش نوشته، این است که «زمین از زمانه یک نفس بدون اسرائیل طلبکار است و هرکسی که در دنیا بویی از آزادگی برده باشد برای ریشه‌کنی این غده سرطانی دعا می‌کند و هر قدمی که مرگ این جرثومه نزدیک‌تر می‌شود، خوشحال‌تر خواهد بود.»

ارسال نظرات